Eerste dagen down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dewi - WaarBenJij.nu Eerste dagen down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dewi - WaarBenJij.nu

Eerste dagen down under

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dewi

23 Maart 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,
wat leuk om jullie berichtjes te lezen! Het is echt geweldig hier. Ik voel me hier helemaal thuis. Het hostel is heel mooi en groot. Janneke en ik slapen met nog 4 andere meiden op een kamer. 2 komen uit Noorwegen en 2 uit Duitsland. Ik word nog wel elke nacht rond 6 uur wakker maar dat zal wel weer over gaan hoop ik. Vanavond gaan we in het hostel op het dakterras barbequen bij het zwembad. Ik zit nu in het Work&Travel kantoor. Hebben net een heeeeeel lange uitleg gehad over van alles en nog wat. Het meeste kende we al maar sommige dingen waren toch wel handig om te weten. Er was ook uitleg over het surfcamp en we hebben gelijk geboekt! Maandag 30 maart gaan we naar 7 miles beach en daar gaan we 4 dagen surfen, heerlijk.

Zaterdag zijn we naar Bondi beach geweest. Heel mooi strand. Het was er wel druk maar de mensen zijn gewoon zo leuk dat dat niet erg is. De zee is heerlijk, leuke golven en geen haaien gespot. We vonden het zo leuk in bondi dat we daar gelijk een hostel hebben geboekt. Nog heel goedkoop in een tapas tentje heerlijk gegeten met uitzicht op het strand en toen weer met de bus terug naar ons hostel in central sydney.

Gisteren zijn we naar het opera housen gegaan en het was echt leuk om het in het echt te zien. Nou zijn we er echt! Heerlijk in het park gelegen. Overal het geluid van vogels om me heen, dacht ik, toen ik goed keek zag ik pas dat alle bomen vol met vleermuizen zaten. Er ging echt een schok door me heen toen ik dat zag. Ik zal de foto's op de site zetten. Met de groep hebben we in de wijk kings cross wat gegeten.

En nu zit ik dus hier even gratis te internetten. Mijn australische nummer heb ik nu in gebruik. Ik kan trouwens ook heel goedkoop bellen hier met een telefoon kaart. maar 3 cent per minuut ofzo.

We krijgen elke ochtend ontbijt in het hostel. We eten hier toast met jam en een croissantje heel lekker allemaal en wat jus d'orange erbij.

Morgen zitten we in Bondi beach en heb er echt zin in. Een beetje bruin worden. We smeren ons zo goed in dat er nog geen kleurtje op zit. Maar we hebben 5 maanden de tijd.

Liefs Dewi

  • 23 Maart 2009 - 06:41

    Roland:

    Hi De,

    Wat klinkt dat allemaal helemaal lekker. Ben benieuwd of je het surfen nu echt onder de knie gaat krijgen. Mooie foto's heb je gemaakt. Kijk uit naar je volgende bericht.

    x papa


  • 23 Maart 2009 - 07:05

    Roxanne:

    Heey Dewi,

    Nu al 't Opera House gezien en al zulke leuke foto's! Echt cool :D
    Heel veel plezier bij 't surfen enne, ik hou je site in de gaten hoor ;)

    xxx
    Rox

  • 23 Maart 2009 - 10:11

    Oma &opa:

    Iedere morgen kijken we naar de site!! En het is leuk dat er steeds iets nieuws op staat,zo genieten we met jullie mee.Je had het over kings cross dat is volgens ons waar het bewuste fonteintje staat.
    Het barretje heette de pianobar.Van de dochter van Isabelle een mail gekregen dat jullie altijd een beroep op hun kunnen doen als er iets is.En bij Isabelle altijd welkom.
    Veel plezier met surfen.
    Knufffffff.

  • 23 Maart 2009 - 11:41

    Loena:

    vanmorgen vlak na het wakker worden een holletje gemaakt onder het dekentje en naar animal planet gekeken. moest vreselijk lachen om een eend die dacht dat ie een rotweiler was. Inmiddels veel slaap van gekregen en dus de hoogste tijd om weer te gaan slapen. ik mis je heel erg en waag het niet om met een ander huisdier thuis te komen....!
    liefs Loena.
    ps luister je nog wel eens naar mijn gespin?

  • 23 Maart 2009 - 11:54

    Joos En Alky:

    he lieverd,

    Loena is eindelijk gaan slapen dus nu kan ik een berichtje schrijven. Ik moest wel lachen om dat vleermuizenverhaal. Kan me zo goed voorstellen als je zingende merels verwacht waarbij je heerlijk ligt weg te dromen dat je je rot schrikt als het vleermuizen blijken te zijn! Nu heb je het opera house gezien dus nu geloof je echt dat je er bent! Leuk dat jullie met zoveel mensen omgaan. hier komen eindelijk de struiken wat in bloei en beetje bij beetje wordt het iets warmer. Het is jammer dat we je moeten missen maar gelukkig komt de buurvrouw eind maart alweer thuis.

  • 23 Maart 2009 - 13:13

    Rianne:

    dewidewidewidewi..

    ik mis je nu echt wel heel erg.. ik wou dat ik mijn zelf gemaakte armband was. wel leuk om hem terug te zien op de foto!
    haha grappig verhaal van die vleermuizen=P
    leuke verhalen allemaal! en stoer dat jullie gaan surfen..lijkt me trouwens wel heel eng aangezien de golven veel hoger zijn daar..(denk ik).
    vind je het nogsteeds een goed idee dat we ook komen?

    lots of love Rianne
    ook voor janneke

  • 23 Maart 2009 - 14:35

    Ria:

    He Dewi,
    leuk dat ik op jouw site weer andere dingen lees en fotos'zie. Hier is het koud, wind en regen brrrrrrrrrrrrrIk zou graag even ruilen...

    Geniet maar lekker van alles om je heen. lieve groet
    Ria

  • 23 Maart 2009 - 17:23

    Sacha:

    hoi lieve dewi

    wat een grappig verhaal over die vleermuizen ik zou ook erg zijn geschrokken. veel plezier met surfen
    liefs van sacha

  • 23 Maart 2009 - 17:30

    Dennis:

    heej dewi.

    wat ben ik jaloers op jou.
    jij met een zak snoep op het strand en ik in de regen naar school.
    veel plezier met surfen(H)

    groetjes dennis

  • 23 Maart 2009 - 19:29

    Karlijn:

    hey dewi,

    wat een leuke berichten allemaal vanuit australie.erg leuk om te lezen dat je het zo naar je zin heb.
    Leuke foto en filmpje,dus je heb ook een leuke groep waar je mee op trekt leuk voor je meid geniet er lekkere van.Hier gaat het ook allemaal super vandaag was het erg slecht weer maar ja toch werken de hel dag.Woensdag ga ik 2 dagjes naar texel dus dat wordt erg gezellig hebben me opa en oma een huisje gehuurd.Daar heb ik echt ff zin in.Casper is nu misschien zijn buitenmotor aan het verkopen en heb gisteren een nieuwe gekocht dus dat is erg leuk.Kunnen we nog harder door de grachten heen hahaah.En ik moest weer naar de garage met me auto echt balen maar ja wordt ook wel weer opgelost.Jij kan heerlijk

    daar genieten mis je ons wel een beetje?
    Dikke kus karlijn en casper

  • 24 Maart 2009 - 09:55

    Lein:

    Hoi lieverd,
    wat heerlijk om je berichten te lezen,leuk om je zo te kunnen volgen.
    Ik zie aan je dat je echt geniet.
    dikke kussen vanuit bewolkt en regenachtig a'dam
    xxx Lein

  • 24 Maart 2009 - 10:05

    Silvester:

    Hoi Dewi,

    Silvester hier vanaf het Stadsdeelkantoor Oud-Zuid :)
    Je moeder vertelde net over je reis. Wat gaaf. Ik heb ook in Australie rondgereist. Daarom deze gouden tip: als je in Sydney bent kan je heel makkelijk met een leuk treintje naar Katoomba in de Blue Mountains. (ongeveer 2 uurtjes met de trein) Het is daar heel erg mooi en gezellig. Je hebt daar een aantal gezellige hostels (de naam van diegene waar ik sliep weet ik jammergenoeg niet meer) maar omdat de Blue Mountains een hele bijzondere blauwe gloed hebben mag je het eigenlijk niet missen.

    Goeie reis!

    Groetjes,

    Silvester


  • 24 Maart 2009 - 11:01

    Ria (collega Alky):

    HoiDewi,

    Ik wens je een heel fijn verblijf daar, down under en ik volg je belevenissen op de site.

    Liefs Ria Visser,

  • 24 Maart 2009 - 18:41

    Rianne En Alky:

    hoi lieve zus en dochter.

    ik (rianne) ben megacoolevettegave kaarttrucs aan het leren. ik zal ze je leren als je weer terug bent.

    Loena kijkt al honderd keer of je een mailtje terug hebt gestuurd en is zichtbaar teleurgesteld. Hij is nu maar gaan slapen (doet ie niet graag).

    He boefie (mama)zoals je hebt kunnen lezen hebben meer mensen je site gevonden. Volgens Silvester zijn de Blue Mountains echt een must. Ben benieuwd wat jullie vandaag weer allemaal hebben beleefd.
    liefs met een kus

  • 25 Maart 2009 - 15:45

    Rianne:

    yo deway

    ja eehh jeetje maar eeh ja ikuh weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden hoor maar uuh ja ik ben nu toch wel uitgekeken op die foto's ik bedoel ze staan er nu al 2 dagen op en eeh ja je weet hoe hoog onze verwachtingen zijn he van je verslagen en foto's enzo.. omg.

    ik stond vanochtend om 06.20 op en liep naar de keuken voor ontbijt nou dat was allemaal goed gegaan daarna ben ik gaan douchen en toen ging ik me aankleden. toen ik me ging opmaken kwam ik tot de verschrikkelijke ontdekking dat het regende... waardoor ik als een doorweekte kat op school ben gekomen. toen had ik 1 toets en moest vervolgens 2 uur wachten want ik moest nog een basketbaltoernooi spelen die we overigens verloren hebben.. we hadden ook maar 3 team leden want de rest was niet komen opdagen. al met al heeft dat mij de hele dag bezig gehouden en was ik pas om half 3 thuis. toen zette ik de tv aan en smeerde 3 beschuitjes met honing voor mezelf want dat leek mij wel smakelijk.. en dat was ook zo. toen ik geen zin meer had in tv kijken deed ik hem uit en stapte over op de computer en bedacht ik me dat ik wel een leuk berichtje kon schrijven over hoe mijn dag was.. maar ik weet ook wel dat je daar niet in geïnteresseerd bent hoor.

    x


  • 25 Maart 2009 - 16:13

    Ria( Mams Van Jannek:

    Hoi Dewi leuk dat jullie gaan surfen. Ben benieuwd hoe hoog de golven zijn. In Nederland zien we ook veel water maar dan in de vorm van regen, bahhhh
    Net zoals Rianne verwacht ik wel weer meer foto's hoor. Kan je dat even regelen met die vriendin-fotografe van je!
    Groetjes
    Ria

  • 25 Maart 2009 - 16:59

    Opa Bouman:

    Lieve Dewi.

    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen.
    Ik ben nou bij johan en janine.
    Ik zie dat je prachtig weer hebt en wij in de regen.
    ik hoop dat je daar een leuke tijd krijgt.
    we leven met je mee.

    liefs opa

  • 26 Maart 2009 - 12:39

    Laura:

    Hey dewi!!
    Wat leuk dat jullie zo genieten. Het ziet er heerlijk uit!! Ik wou dat ik mee was gegaan. echt stom van me:P
    Hebben jullie lkkr gesurft? Lukt dat een beetje.
    Ik ook wil meer fotos zien op jullie site hoor.. Dit haalt het gewoon niet:P
    Kan me niet voorstellen hoe jullie het daar hebben.. moet echt top zijn.
    Ik hoop dat jullie een beetje op elkaar letten. Zal toch een klein beetje raar zijn helemaal alleen aan de andere kant vd wereld! Maar we denken aan jullie!! Elke dag!!
    Als jullie terug zijn sta ik oook op het vliegveld ik ga echt soeen hele grote tekst ding maken zoeen banner.
    WELCOME HOME!!:D
    Meisje geniet er nog van.. doe je natuurlijk wel:S Ennuh surfsup;)
    Groetjes,
    Laura

  • 27 Maart 2009 - 14:30

    Oma -opa:

    weer even gekeken en twee nieuwe foto's ontdekt leuk hoor.
    Vanmorgen weer naar geheugen van West geweest en weer geoefend met schrijven, we moesten iets meenemen en daar over schrijven.
    Opa had onze oude vidiocamera mee genomen.
    We vertelde dat onze kleindochter in Australie was en ze zeiden meteen oh die hier gefilmd heeft leuk he. Net ook even bij Janneke gekeken en een berichtje achter gelaten.
    Lieve groet van ons.

  • 08 April 2009 - 15:50

    Opa Bouman:

    Lieve dewie,Wat ben ik blij dat je zoveel plezier hebt daar in Australie. Ik heb geen surfplank en kan helaas niet meedoen ik heb alle foto,s van je bekeken op mijn cp knap he''verder nog veel plezier opa bouman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2009

Karijini

15 Juli 2009

Perth en weerzien

14 Juni 2009

Cairns

06 Juni 2009

de tropen

21 Mei 2009

mooier en mooier
Dewi

Actief sinds 27 Feb. 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 318379

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 16 Juli 2012

Stage en studeren in Valencia

17 Maart 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: