mooier en mooier - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dewi - WaarBenJij.nu mooier en mooier - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dewi - WaarBenJij.nu

mooier en mooier

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dewi

21 Mei 2009 | Australië, Airlie Beach

hallo allemaal,
het heeft even geduurd maar hier dan weer eindelijk een berichtje. We zijn nou al een heel stuk naar boven gereisd en het wordt mooier en mooier.
We zijn na murwillumbah naar brisbane gegaan en daar heb ik mijn familie gebeld. We konden gelijk komen. We hebben een week bij fran en amy thuis geslapen. Haar hele huis staat vol met koeien. Als je er lang naar keek werd het een beetje eng. Het was echt fijn om bij hun thuis te slapen. Zij vonden het ook echt heel fijn om weer is familie uit nederland te zien. We hebben een avond bij Jane gebbqed. Dat was echt heel gezellig met de hele familie bij elkaar. Echt weer een aussie bbbq. De volgende dag zijn we met de hele familie naar het pretpark Dreamworld gegaan. Dat was echt leuk. Hebben in heelveel cverschillende achtbanen en ritjes gezeten, hebben een tijgershow gezien. We hebben gezien hoe ze schapen scheren, we hebben kangeroos geaaid en een vrije val van 100 meter gemaakt. Echt een heel leuke dag dus. Na een week met een traan afscheid genomen van fran en de hele familie.
Na Brisbane zijn we naar Noosa gegaan. Dat was echt een heel mooi en leuk plaatsje. Je kreeg daar echt weer zo'n vakantie gevoel van. Leuk stadje en een heeeeel mooi strand. Eindelijk wat minder golven in de zee. Nu kunnen we gewoon relaxed in de zee zwemmen. Hebben daar ook nog geprobeerd te surfen en het ging ook nog een beetje.
Na Noosa zijn we naar Hervey Bay gegaan en vanaf daar met een selfdrive tour naar Fraser Island. We gingen met een groepvan acht mensen allemaal weer rond de 20 jaar. In een knal roze jeep reden we over het eiland het was echt mooi. Gek om te zien dat alles daar op het zand groeit. Eerste dag naar lake Wabby gegaan. Was en mooi meer met een heel grote zandvlakte eraan wat wel appart was om te zien. Moesten al snel weer weg van het meer omdat het al donker begon te worden en we moesten onze tenten nog opzetten. Ik en Janneke sliepen nog met een duits meisje in een tent. Hadden die avond een kampvuur gemaakt. Dat was ook wel nodig want het was heel koud. Voor het eerst een dingo gezien die avond. Iedereen was er een beetje bang voor want ze hadden gezecht dat die beesten wild zijn en je kunnen aanvallen. Daarom mochten we ook niet alleen gaan plassen. Er moest iemand mee en je moet een zaklamp op je gezicht schijnen anders heb je de kans dat je aangevallen wordt. Is gelukkig niet gebeurd. De tweede dag op het strand naar het noorden gereden en allemaal mooie dingen bekeken. Die nacht heb ik nog nooit zo slecht geslapen. Het begon te regenen en na een half uurtje begon het ook in de tent te regenen. Sliepen gewoon door maar toen we wakker werden in een grote plas water en een natte slaapzak zijn we toch maar naar de auto gevlucht. Daar eindigde we die avond met ze alle in. Het was een lange nacht. Volgende dag nog steeds regen dus maar snel weer naar de pont gegaan en weer terug naar ons warme hostel.
Vandaag zijn we na een busrit van 13 uur aangekomen in Airlie beach. Zaterdag gaan we met een grote zeilboot bij de Whitsunday Islands varen voor 2 nachten en 2 dagen en dan gaan we ook snorkelen. Heb er echt heel erg zin in en hoop dat het mooi weer blijft. In het zuiden van queensland is alles overstroomd ook bij Brisbane. Ben blij dat we daar nou weg zijn.
Dat was het weer. Foto's lukken nog niet. Weet ook niet wanneer dat wel gaat lukken. Hopelijk snel.
Mis jullie!!
Kus Dewi

  • 21 Mei 2009 - 13:18

    Roxanne:

    Heey Dewi :D
    Zohee, je hebt al heel veel leuke dingen gedaan lees ik, super :D
    Lekkende tent, regen?! Je bent toch in Australië en niet in NL? :P
    En die knalroze jeep...kan je die voor me meenemen naar nederland lol? :P

    Nog heel veel plezier met snorkelen enzo! :D :D

    xXx
    Roxanne

  • 23 Mei 2009 - 11:16

    Deniz:

    heee Dewi,
    Je hebt gewoon een vrije val van 100m gemaakt! wat goed dat je dat durft. Veel plezier in Whitsunday Islands, en ook groetjes aan Janneke
    xx deniz

  • 26 Mei 2009 - 11:08

    Oma En Opa:

    Wat leuk weer zo'n lang verhaal te lezen!! Na een lange tijd heb je best gedaan bravo!!!
    Maandag 25 Mei geprobeerd je een s.m.sje te sturen maar dat lukte niet je had denkelijk geen bereik dat kan wel kloppen als je op een boot zit,en met je hoofd onder water om te snorkelen! Geniet van alle mooie dingen,de herinneringen blijven je,je hele leven bij.
    We bellen of s.m.s.en weer spoedig. veel liefs van ons oma en opa.

  • 26 Mei 2009 - 12:56

    Je Mother:

    Hé boefie,

    Je vindt het dus leuk om van ons berichtjes te lezen (buiten alle smsjes, telefoontjes, emails, msn om....)
    Nou dat is natuurlijk heel leuk ware het niet dat jij in twee dagen meer meemaakt dan wij in een half jaar....!!! maar goed, ik zal een poging doen.
    Ik zit nu op het werk, zoals je weet want ik heb je net gesproken, zucht, en het weer is eigenlijk nu zoals het bij jullie steeds was: regen. Vannacht heel erge onweer gehad. Dat komt omdat wij een zeer tropisch klimaat hebben he! Urenlang geflits met regen en hagel vanaf half elf tot een uur of drie. Ik heb het in Nederland nog niet zo hevig meegemaakt. Ik was er maar eens goed voor gaan zitten en heb genoten van het schouwspel.
    Van mijn collega Silvester krijg je vooral het advies om lekker lang op Magnetic Island te blijven. Hij is er ook geweest en heeft zo'n spijt dat hij maar zo kort gebleven was. De mooiste plekken op aarde gaan we te snel aan voorbij alleen maar om op zoek te gaan naar nog meer moois. GENIET!!!
    Verder kan ik vertellen dat Loena nog net zo veel slaapt als voorheen maar Rianne heeft het gevoel dat hij jou wel erg mist.

    Zijn er nog dingen die ik mee moet nemen? dropjes, klompen, verse haring met uitjes, bitterballen? Je zegt het maar.

    Nou lieverd, je ziet het, meer dan het onweer heb ik sinds gisteren ook niet te melden. Gelukkig heb ik er niet doorheen geslapen anders wist ik het niet eens...
    haha.

    Ik hoop dat jullie Jannekes verjaardag in stijl verder hebben gevierd. Leuk om ook Janneke even gesproken te hebben. Jullie klonken heel vrolijk!

    Tot de volgende berichtgeving en een heel dikke kus van mij!


  • 01 Juni 2009 - 19:27

    Paul En Ilse:

    Hallo Dewi,
    Leuk weer al je berichten te hebben gelezen. Wat geweldig toch die grote reis die je maakt met alles erop en eraan. Geniet er maar heel erg van en we vinden het heel fijn voor je dat mama en Ryanne je persoonlijk gaan opzoeken en dat jullie samen weer terug reizen. Maar gelukkig is het nog lang niet zover. Blijf ons vooral met je leuke verhalen bestoken.
    Ik stop hier maar Ilse wil vast ook nog iets melden. Dikke kus van Paul

    Hallo Dewi!!
    Wat een avonturen maak je allemaal mee zeg! Hartstikke leuk en soms toch ook wel griezelig. Vooral het kamperen in gezelschap van een dingo. Tjonge jonge, ik was de tent niet meer uit te branden geweest hoor. Wat een grappige plaatsnamen heb je daar; het lijkt wel een sprookje. Nog heel veel plezier daar en ik schrijf je weer!
    Heel veel liefs, Ilse


  • 03 Juni 2009 - 21:57

    Hans:

    He, Lieve De!

    Net je foto's gezien die Rianne had doorgestuurd. Vooral die foto met de hele familie Kuykens erop is wel erg gedenkwaardig. Ik moet vast ergens ook nog van die plaatjes hebben liggen ergens maar dan van mijn bezoek (ergens in 1986). Ik kan me goed voorstellen dat de familie daar het ook erg leuk vond om je te zien. Fijn om te horen dat het zo lekker gaat daar en dat je geniet met volle teugen.

    Veel succes, plezier en geluk de komende weken tot het volgende berichtje..

    liefs:
    Hans, Jille, Stan & FLint

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2009

Karijini

15 Juli 2009

Perth en weerzien

14 Juni 2009

Cairns

06 Juni 2009

de tropen

21 Mei 2009

mooier en mooier
Dewi

Actief sinds 27 Feb. 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 318376

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 16 Juli 2012

Stage en studeren in Valencia

17 Maart 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: