Knoflook planten - Reisverslag uit Murwillumbah, Australië van Dewi - WaarBenJij.nu Knoflook planten - Reisverslag uit Murwillumbah, Australië van Dewi - WaarBenJij.nu

Knoflook planten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dewi

03 Mei 2009 | Australië, Murwillumbah

Heej, het duurde even maar hier is dan mijn berichtje. En het is eindelijk mooi weer hier. Het heeft even geduurd maar we hebben weer 4 dagen lekker op het strand kunnen liggen. Daar hebben we ook echt van genoten. Heerlijke zee en niet te warm en niet te koud. Zijn naar een ander hostel in byron bay verhuisd omdat we een pakket hebben gekocht van 15 nachten en dan hoef je maar 23 dollar per nacht te betalen, maar dan mag je maar drie nachten in 1 hostel blijven. Dus daarom zijn we naar een ander hostel gegaan konden we gewoon weer 23 dollar voor een nacht betalen. Beide hostels waren trouwens geweldig. Echt heel gezellig en met een groot zwembad waar we niet in hebben gezwommen omdat de zee om de hoek was. We hebben ook een dag fietsen gehuurd en daarmee zijn we naar de vuurtoren van byron bay gefietst. Die vuurtoren was wel 100 jaar oud... Ja dat is nogal wat he. Hij staat op het oosterlijkste puntje van australie. Het fietsen viel niet mee na een maand lang niet fietsen, maar we hebben het gehaald en het uitzicht was schitterend. Het mooiste uitzicht wat we hebben gehad denk ik. Terug naar het hostel fietsen was echt heel leuk want dat was alleen maar bergafwaards. We waren in 5 minuten alweer terug terwijl er naar toe fietsen ons een half uur heeft gekost.

zondag 26 april zijn we naar murwillumbah gegaan. We slapen nu bij roi en maeve thuis. Zij zijn familie van vrienden van Janneke. Zij zijn ook al zo aardig en gastvrij zoals iedereen hier. We kregen gelijk een baantje aangeboden door vrienden van hun. Dus maandag konden we gelijk aan het werk als knoflookplanters. Eerst moesten we de klonflook pellen. zoals jullie op het filmpje kunnen zien. En daarna moesten we het planten. Was best wel zwaar om de hele tijd gebukt te staan, maar het ging prima. Als je er lekker bij zingt vliegt de tijd zo om. Dinsdag zijn we heel vroeg opgestaan en hebben we Mount Warning beklommen. Het was echt een hele mooie klim. Vroeger echt heel lang geleden was het een grote vulkaan. Nu is het gewoon een berg met een heel mooi regenwoud erop. De klim naar de top duurde twee uur en het laatste stuk was echt heel stijl. Het was echt klimmen. Je moest je vasthouden aan een ketting anders ging het gewoon niet. Maar het was echt schitterend op de top. Je kon alles zien. Byron Bay, The gold coast, murwillumbah en stukje van het binnenland. Al snel moesten we weer naar beneden want Ian, de boer waar we voor werken, kwam ons om 1 uur alweer ophalen. In anderhalf uur waren we weer beneden en hadden we nog even de tijd om met onze voeten in de rivier te gaan zitten en wat uit te rusten. Daarna hebben we nog drie uur knoflook staan planten en toen waren we echt moe. We konden niet meer. De volgende dag kwam ik ook bijna me bed niet uit van de spierpijn. Woensdag gingen we weer werken. Maar eerst zijn we gaan kanoeen. De boerderij ligt aan de rivier dus mochten we eerst even gaan varen. Eerst zijn we stroomopwaarts gevaren. Kano over de stroomversnellingen heen getrokken tot we ver genoeg waren om een mooie tocht terug naar de boerdeij te maken en dat was echt leuk over die stroomversnellingen. Daarna zijn we nog 3 uurtjes gaan werken. Donderdag was het koninginnedag en zijn we met Maeve mee naar de Gold Coast gereden. Ze heeft ons bij surfers Paradise afgezet. Iedereen zei dat het daar verschrikkelijk was maar Janneke en ik vonden het eigenlijk wel leuk. Eindelijk weer een grote stad waar wat te doen is en een heerlijk blauwe zee met een wit strand. We hadden allemaal lekkere dingen gehaald en op het strand onze koninginnedag picknick gehouden. Heel lekker gezwommen in de zee. Er is wel overal een sterke stroming in het water. Als je even niet oplet ben je al 20 meter afgedreven. Maar de temperatuur is echt heerlijk en de golven zijn echt leuk.
We zijn daarna nog wat gaan winkelen en toen kwam maeve ons weer ophalen.
Vrijdag zijn we voor de laatste keer gaan werken. In de avond zijn we naar de bioscoop geweest. We hadden pizza besteld en dat krijg je dan tijdens de film. Was echt lekker. We zijn naar de film 'Last chance Harvey' geweest. Was wel aardig.
Zaterdag hebben we eindelijk is een dagje niks gedaan. We hebben een film gehuurd en lekker op de bank met een bak ijs de film gekeken. Vandaag zouden we naar Nimbin gaan maar dat ging niet door omdat er helemaal geen openbaar vervoer naar nimbin gaat. Dus dat was wel even jammer. We zijn toen maar Murwillumbah in gegaan maar alle winkels zijn het hele weekend dicht dus dat hadden we ook al snel gezien. Mooi de tijd om dit berichtje te schrijven nu. De volgende keer zal ik wat sneller een berichtje schrijven.
O ja we hebben ook al een keer heel mooi de sterren kunnen bekijken op de boerderij want daar was het helemaal donker. Ian wist ook wel wat van sterren dus kon hij ons uitleggen waar het zuiderkruis was en wat er nog meer voor mooie dingen te zien waren.
Morgen gaan we naar Surfers Paradise en daar zullen we 1 nachtje blijven en dan gaan we weer verder naar Bribane.
Ik zal weer proberen wat foto's te plaatsen.
Ik hoop dat jullie allemaal een mooie koninginnedag gehad hebben. En een leuke vakantie.
Liefs Dewi.
Ah het begint net weer te regenen. Leuk begon het al te missen...:(

• 03 Mei 2009 - 10:23

Deniz:

hee dewi,
    wat leuk dat je eindelijk mooi weer had. Je bent echt bruin geworden!!
    xx deniz

• 04 Mei 2009 - 14:49

Roland:

Hi De,
    Leuk zo'n stageplek op de boerderij. En beviel 't? Kennis opgedaan van de knoflook in al zijn facetten? Vanavond hier dodenherdenking op de Dam. Gaat door met extra veiligheidsmaatregelen maar er worden minder mensen toegelaten op de Dam. Heb je al een plek gevonden in Brisbane?
    liefs

• 05 Mei 2009 - 11:39

Oma:

Papa heeft net gebeld dat je contact met tarrah en Frances hebt gehad en welkom bent leuk om te horen!!
    We hebben genoten van de video over het knoflook planten en pellen!!
    Doe ze vooral de groeten in Brisbane!!
    Veel liefs ook voor Janneke xxx

• 06 Mei 2009 - 20:40

Anita:

Hey Dewi!
    Is de knoflooklucht al van je handen af? Was wel leuk om te zien hoe jullie aan het werk waren.....hier gaat alles hartstikke goed, verlof van Ruben zit er bijna op en wij gaan over een week heerlijk op vakantie! Leuk hoor om je berichten te lezen! Je moet ook de groeten hebben van Margot, Gwen, Ria en Frank. Ik moest je laten weten dat ze je heel stoer vinden! Geniet lekker, liefs Anita

• 15 Mei 2009 - 08:11

Opa Bouman:

lieve dewi.hier even een episteltje uit koog a.d zaan.zoals ik lees heb je het nog prima naar je zin. volhouden meid.ik zelf moet volgende week even naar het ziekenhuis.ik krijg ineens een moedervlek op mijn rug en die moet zo snel even weggehaald wordenma gaat even mee a.s donderdag.het weer is hier zeer wisselvallig.niks aan.ga jij maar lekker zwemmen als ik daar bij jou zou moeten werken,ga ik toch lirver aardbeien plukken veel .veel lekkerderdit was het dan weer.spannender verhaaltjes heb ik helaas niet.exuus voor de fouten dag heerlijke meid entot de volgende keer opa boumanopa

• 19 Mei 2009 - 11:46

Oma:

dag lieverd waneer krijgen we weer wat van je te horen en te zien op je site? we kijken er naar uit!! hugh oma en opa.