de tropen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Dewi - WaarBenJij.nu de tropen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Dewi - WaarBenJij.nu

de tropen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dewi

06 Juni 2009 | Australië, Port Douglas

Hallo allemaal,
we hebben alweer heel wat meegemaakt sinds de laatste keer dat ik heb geschreven. We zijn 2 dagen en 2 nachten gaan zeilen bij de whitsunday islands en dat was geweldig. We zaten op een grote zeilboot met een groep van 32 mensen waaronder 4 crew leden. We zijn de 2e dag op whitsunday island geweest en op het mooiste strand waar ik ooit ben geweest. Heel blauwe zee en heel wit zand. Het was echt schitterend. Daarna weer naar een andere plek gezeild en daar zijn we gaan snorkelen tussen het koraal. Ook alweer zoiets moois. Ik was aan het snorkelen met een brede glimlach op mijn gezicht, wat natuurlijk niet zo slim was want ik kreeg steeds water in mijn mond en mijn duikbril liep dan weer vol. Maar heel leuk om tussen een school prachtige vissen te zwemmen en al die kleuren van dat koraal te zien. De laatste dag hebben we echt gezeild met wat slechter weer en een harde wind. Dat was zo leuk. Ik wist niet dat zeilen zo leuk kon zijn. Ik vond het echt jammer dat we weer in de haven waren.
Na de whitsundays zijn we naar townsville gegaan en magnetic island. Townsville was niet zoveel aan maar daar hadden ze wel een bioscoop en daar zijn we naar toe gegaan met janneke's verjaardag. Magnetic island was ook heel mooi. Daar hebben we in het dierenpark naast ons hostel allerlei dieren vastgehouden. een baby krokodil, een kaketoo, een lizzard, een slang en het leukste een koala. Hij had wel erg scherpe klauwen. We hebben daar ook een heel mooie wandeling gemaakt. prachtig uitzicht over het eiland en nog wat wilde koala's gespot.
Op dit moment zit ik midden in het regenwoud. Niet echt prettig met al die dodelijke beesten om je heen. Het is hier wel heel erg mooi. Het regenwoud ligt aan het strand.
Dit was het weer voor deze keer.
Liefs Dewi

  • 06 Juni 2009 - 08:14

    Roland:

    Hi De
    Ik lig voor het eerst 's nachts wakker en denk aan mijn dochter in een donker oerwoud tussen giftige slangen en spinnen ... Of is dat gek? :-) Maar dan denk ik weer aan alle mooie hagelwitte stranden en azuurblauwe zeeen waar je ook bent geweest en zeg tegen mezelf dat dit
    ook wel goed zal gaan.

    liefs van ons allen


  • 06 Juni 2009 - 21:24

    Janine:

    hoi dewi

    wat maak jij toch veel mee!! als ik al die verhalen lees en de foto's bekijk dan moet het echt fantastisch zijn om dit allemaal mee te mogen maken. wat een leuke foto met die koala , sacha is erg jaloers dat jij die zomaar vast mocht houden.
    had je een onderwater camera mee om al die mooie vissen ook aan ons te kunnen laten zien? doe voorzichtig tussen al die giftige dieren veel liefs van ons allemaal

  • 07 Juni 2009 - 21:01

    Opa En Oma K.:

    Wat moet ik nog voor reactie schrijven. Het wordt eentonig om steeds te schrijven dat wij daar ook wel hadden willen zijn!!!snik,snik!!
    Wij zijn in dat ;land geweest, maar daar niet zo van kunnen genieten, door familie omstandigheden.
    Die wilt je even zien en die vraagt ook steeds naar je,.Enfin, Jammer dat Janneke al weg gaat, maar heimwee is ook erg.Ook al ben je alleen (bij de groep) geniet tot de laatste druppel uit die kan, want dat maak je maar eenmaal nmee.
    De groetjes van opa en Oma.

  • 08 Juni 2009 - 10:17

    Joos En Alky:

    Hi lieverd,
    zoals we je gisteren al hebben verteld, moest Joos weer in Anno spelen. Ilse en Paul waren er ook (heel bruin van hun vakantie) en we hebben na afloop met de hele club op kosten van Ruud heerlijk gegeten. Hij had voor de gelegenheid een speciaal jazzmenu samengesteld. De drumschool wordt helemaal te gek. Boris, Dick en Martin ZS gaan er allemaal les geven. Ze gaan ook binnen een week of twee een cd maken voor het drumboekje dat nu eindelijk eens af gaat komen...
    Het komende seizoen worden er in Almere een heleboel jamsessies georganiseerd door Joos en ook optredens door dsdb (drumschool de batterij). We zitten nu op het balkon want hier is het mooi weer. De zomer komt eraan! Ruud zei dat een maand in Australië veel te kort is dus we boeken nog maar een maand of 5 erbij denk ik. zou wel leuk zijn! Misschien ben jij het reizen dan inmiddels wel zat. Goed dat het nu met je school allemaal geregeld is.
    Nou lieve schat, iedereen vindt jouw nieuwste foto's zo leuk, vooral die met de koala.
    Tot de volgende mail en een dikke kus van ons.

  • 08 Juni 2009 - 16:54

    Opa Bouman:

    Lieve Dewi Even weer een berichtje uitHolland HJet is 4 Juni als ik dit schrijf Eerst wat nieuws verzamelen en dan versturen Vorige week slagregens storm en hagel en felle onweersbuien.En met Pinksteren prachtig zomerweer.eerste pinksterdag heb ik bij Johan en Janine gegourmet en voor de tweede pinksterdag heeft mam mij uitgenodigd om daar te komen eten. heel gezellig Zo zie je maar honger is er niet bij.Dinsdag 9 Juni moet ik even naar het ziekenhuis Een "wilde moedervlek "'moet verwijderd worden Mam gaat even mee.Het duurt maar een half uurtje.Nou meid Je weet weer het een en ander.Nieuws van jou is altijd interessanter.Mooie Natuur en veel foto's Nou Dewi Geniet maar met volle teugen en veel liefs van Opa

  • 13 Juni 2009 - 08:58

    Alky:

    dag allemaal,
    ik heb Dewi net via msn gesproken. Ze is weer met de groep van schiphol en gaat nu beginnen aan een kroegentocht. ze heeft toch gekozen voor de trip naar Adelaide om Ayers Rock te gaan bezichtigen. van daaruit gaat ze naar Perth.

    Het lukt haar niet meer om op deze site te komen om nieuwe verhalen te schrijven. Vandaar dit korte verslagje van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2009

Karijini

15 Juli 2009

Perth en weerzien

14 Juni 2009

Cairns

06 Juni 2009

de tropen

21 Mei 2009

mooier en mooier
Dewi

Actief sinds 27 Feb. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 318374

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 16 Juli 2012

Stage en studeren in Valencia

17 Maart 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: