Perth en weerzien - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dewi - WaarBenJij.nu Perth en weerzien - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dewi - WaarBenJij.nu

Perth en weerzien

Door: Alky, Dewi en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Dewi

15 Juli 2009 | Australië, Cairns

Hallo iedereen,

eindelijk weer een berichtje van ons dit keer.
Alky: Rianne en ik hadden vertraging met alle vluchten. het begon al op de vlucht naar Londen. Rianne werd ziek op haar vlucht naar Singapore en hoopte een beetje bij te kunnen komen op het vliegveld maar door de vertraging moesten we hollen naar het aansluitende wachtende vliegtuig en daar had ze de hele crew om haar heen om voor haar te zorgen. Ze dachten waarschijnlijk dat ze de varkensgriep had en wilden geen enkel risico lopen. Haar temperatuur werd zelfs gemeten. Aangekomen in Perth stonden Dewi en Tony op ons te wachten en het was zo heerlijk om Dewi weer in mijn armen te kunnen sluiten. Ze zag er echt uit als een reiziger. Helemaal cool en relaxed. We hebben een prachtig huis waar we verblijven en maken steeds uitstapjes. Gisteren zijn we naar Rottnest Island (Rattenest, Nederlander heeft het ontdekt, maar was niet interessant genoeg) geweest en hebben daar rondgefietst. Prachtig. We hebben ook een dagtrip gemaakt naar de Pinnacles (versteende bomen) en dat was ook leuk. Nu zijn we bij vrienden van mij van vroeger en dit weekend houden we een reunie met iedereen die ik vroeger heb gekend. Heel leuk om iedereen weer te zien na 26 jaar. Niemand is echt veranderd. Ouder maar ' still young at heart...'. Volgende week gaan we naar het Noorden om watervallen en het ruige landschap te zien. Ursula (vriendin) heeft een week vrij genomen om ons mee naar het zuiden te nemen. We vermaken ons dus prima, het weer is goed maar we missen iedereen thuis wel. Heel veel liefs voor nu, Alky.

Dewi:
Het is alweer een maand geleden dat ik mijn laatste berichtje heb geschreven! 15 juni is Janneke naar huis gegaan. Ik vond het erg moeilijk om afscheid te nemen. Ik heb nog een week in Cairns gezeten. Daarna heb ik met Nikki, Thomas en Jorn een roadtrip naar Cape tribulation de tabellands gemaakt. Toen weer terug gekomen in Cairns en na een paar dagen zijn we de outback in gegaan. Ik vond het echt heerlijk om uren te rijden en niks te zien. Alleen wat kangaroo's, vogels en roadtrains. Lekker muziekje aan in de auto en rijden maar, alleen maar rechtdoor. Na vier dagen rijden waren we eindelijk in Alice Springs. We wouden naar ayers rock en kings canyon, en dat bleek ook nog een dag rijden. De volgende dag zijn we naar Ayers rock gegaan. Het was mooi om het in het echt te zien, maar het blijft gewoon een grote rode steen. Na 10 minuten had ik het wel gezien. Op het Ayers rock resort weer ons tentje op gezet. Volgende dag vroeg op en naar kata tjuta(de olga's) gereden. Daar hebben we een heel mooie wandeling doorheen gemaakt. Het was er wel weer heel erg koud. Ik had niet gedacht dat het zo koud in Australie kan worden. Het was maar 3 graden 's nachts! Na de wandeling zijn we gelijk weer verder gereden naar Kings Canyon. Dat was ook weer 4 uur rijden. Daar hebben we ons tentje weer opgezet en de volgende dag hebben we een wandeling door de Canyon gemaakt. Het was echt schitterend en niet zo koud deze keer. Na het wandelen gelijk weer in de auto gestapt en terug naar Alice Springs gereden. Dat was ook weer 4 uur rijden. De volgende dag heeft Jorn me naar het vliegveld gebracht en ben ik naar Perth gevlogen. Het was een heel mooie vlucht over de outback. In de avond hebben ik en Tony, Rianne en mama van het vliegveld opgehaald. Het was heerlijk om ze weer te zien en een knuffel te geven. We hebben hier een huisje voor onszelf. Echt heerlijk om weer een eigen kamer te hebben. We zijn al met een tour naar de pinnicals en een wildlife prak gegaan en hebben we gesandboard. Gisteren zijn we naar rottnest island gegaan en daar hebben we de hele dag gefietst. We gaan nog naar het noorden en het zuiden van west Australia dus we hebben nog veel te doen de komende drie weken. 5 augustus ben ik alweer terug in Nederland. De tijd gaat echt zo snel hier.
Ik zal proberen om er nog wat foto's op te zetten. Er staan al wat foto's op mijn facebook.
liefs Dewi

  • 15 Juli 2009 - 21:32

    Roxanne:

    Leuk om weer wat te horen Dewi! :D
    En super dat je moeder en zus nu bij je zijn :)
    Nog heel erg veel plezier met z'n 3-en!!! :D
    xxx Roxy

  • 17 Juli 2009 - 20:13

    Sher En Janneke:

    hej meisjes!!
    zo dat ziet er goed uit meiden! ben jaloers hier is alles goed. huis begint te wennen en de katten ook, het binnen halen is nog wel lastig maar hoorde van joost dat dat meestal zo is. Leuke foto's allemaal alky sorry dat ik je telefoontjes gemist heb maar binnenkort moeten we maar even skypen ofzo.
    dewi mis je echt heel erg.
    wow ik heb wel wat gemist he. Hoe is het bij tonny thuis? al dolfijnen gezien of gevoerd? ow sher is ook zo jaloers op jullie ze wenst jullie heel veel plezier. heel veel kusjes janneke

  • 18 Juli 2009 - 14:45

    Joos:

    grappige foto's. Ik moet altijd zo lachen om die grote voeten van kangaroo's. Het lijkt alsof ze op schaatsen staan. Vraag me af hoe een paar 'all stars' bij ze zal staan.

    Mijn huis schiet al op. Zodra jullie weer op het andere halfrond zijn komen jullie maar eens Dutch stampot eten.

    Tot dan wens ik jullie nog een hoop leuke avonturen in Zimbabwe.

    (of was het toch Australië?)
    joos

  • 20 Juli 2009 - 14:30

    Ria (werk):

    Hé hallo meiden, hoe gaat het nu met Rianne, al wat beter hoop ik. Leuk om iets van jullie te horen. groetjes van ons allemaal en tot horens. liefs Ria,

  • 21 Juli 2009 - 07:08

    Tiny (werk):

    Hi Alky en kids,jullie genieten wel lekker he,wij hier maar werken en het weer is hier ook niet zo goed ik kom nu naar jullie toe!!hahahahha.De foto's zijn erg leuk,geniet nog even van alles voor je het weet ben je weer terug! ik ga weer aan het werk erg druk hier!!
    hahahha Liedve Groetjes Tiny

  • 21 Juli 2009 - 10:39

    Oma En Opa:

    hallo hallo downunders.
    We zijn weer even thuis en dan even naar de post kijken, nou leuke verslagen over jullie reizen en ook de foto's!
    Nou Dewi je hebt haast heel Australie gezien.
    Net een brief van Isabelle gekregen en vroeg hoe het met je ging, ze verwacht een telefoontje van je.
    Misschien kan je dat nog even doen voor je weer in Holland bent het telefoonnummer is(0061397075936)dat is het nummer wat wij vanuit hier bellen.
    Verders nog veel plezier gewenst en tot spoedig ziens. xxx

  • 21 Juli 2009 - 20:11

    Opa Bouman:

    lieve drietal.nu ik dit schrijf (20 juli)zitten jullie al weer zo,n beetje op de helft van de vacantie in africa .volgens joop tenminste.hij mort zijngeologische kennis wat bijspijkeren.het weer is hier ook behoorlijk 20-25 graden met soms de nodige onweersbuien.en bij jullie wordt het ook zeer zonnig volgens het australische weerbericht.dus geniet er nog maar lekker van. dit was het weerberichtander nieuws doen we per telefoon heel veel liefs van opa

  • 22 Juli 2009 - 07:36

    Mascha:

    Prachtig land; Africa...
    Heel veel plezier nog daar en graag meer foto's.Groeten uit het vondelpark (wij hebben hier ook lama's by the way)

  • 23 Juli 2009 - 11:50

    Joos:

    Excuus. Ik vergiste mij in het land. Jullie zitten natuurlijk in Australië. Nou, dan zullen jullie ook wel de Rocky Mountains hebben gezien zeker?

    Maar alle gekheid op een stok; volgens mij moeten jullie nou maar eens terugkomen. Die flauwe kul heeft lang genoeg geduurd. Ik mis jullie.
    kussen, joos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2009

Karijini

15 Juli 2009

Perth en weerzien

14 Juni 2009

Cairns

06 Juni 2009

de tropen

21 Mei 2009

mooier en mooier
Dewi

Actief sinds 27 Feb. 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 318374

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 16 Juli 2012

Stage en studeren in Valencia

17 Maart 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: