alweer twee maanden in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dewi - WaarBenJij.nu alweer twee maanden in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dewi - WaarBenJij.nu

alweer twee maanden in Valencia

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

23 Oktober 2011 | Spanje, Valencia

Vandaag was het de eerste regenachtige zondagmiddag hier dus een mooi moment op een nieuwe blog te schrijven.
De tijd gaat zo snel hier. We zitten alweer ruim twee maanden in Valencia. We werken nu met de nieuwe groep interns. Er zijn vier nieuwe interns bijgekomen. Het is een gezellig groepje wat vooral uit Duisters bestaat. Deze week zijn de twee Denen weg gegaan dus nu zijn we helemaal met een klein groepje over. Het weer is tegen alle verwachtingen in nog steeds mooi. Het is wel flink aan het afkoelen, vooral in de avond, wat opzich ook wel prettig is. Ik mis toch echt wel het gewicht van een dikke donzen deken op me. Nu slaap ik onder een paar lakens.
We hebben vorige week oud en nieuw gevierd hier. Er werd een oud en nieuw feest georganiseerd omdat het nieuwe schooljaar ingeluid moest worden. We hadden ons allemaal mooi aangekleed en we gingen van te voren wat drinken bij de Denen thuis. Ze hadden het huis helemaal gezellig gemaakt met kaarsjes overal en om twaalf uur natuurlijk de champagne. Daarna zijn we naar de club gegaan en daar hebben we oud en nieuw op de spaanse manier gevierd. Iets voor 4 uur werden er druiven uitgedeeld en toen het vier uur was moesten we 12 druiven eten, 1 op elke klokslag. Dat is echt een onmogelijke opgave kan ik jullie vertellen.
Vorig weekend was het feest hier in Valencia. Zaterdag was er groot vuurwerk in het park wat om twaalf uur begon. Echt niet normaal groot vuurwerk. Af en toe leek het net die vuurwerkramp. Het werd zo’n honderd meter bij ons vandaag afgestoken en het hield maar niet op. Het een was nog mooier als het ander. Het was ook zo hard allemaal dat mijn kleding helemaal aan het trillen was. Af en toe kwam het vuurwerk wel erg dicht bij voor ons gevoel omdat we er recht onder stonden. De stukken papier van het vuurwerk kwamen ook overal om ons heen naar beneden dwarrelen. Het is het mooiste vuurwerk wat ik ooit gezien heb. Het duurde in totaal zo’n drie kwartier. Ik zal kijken of ik een filmpje van het vuurwerk kan uploaden.
De volgende dag ben ik vroeg opgestaan en heb ik met een paar andere interns het begin van de parade door de stad gezien. Maar we zijn al heel snel naar het strand gegaan want we stonden weg te smelten daar. Op het strand was het heerlijk en we zijn daar tot 6 uur gebleven. In de avond ben ik met de groep wat gaan eten bij cien montaditos.
Maandag gingen we in de avond met ze allen in het kantoor apfelstrudel eten en nog iets Duits wat heel speciaal was maar eigenlijk waren het gewoon erg mislukte pannenkoeken met rozijnen erin. Het was wel heel erg lekker allemaal en gezellig.
Woensdag hadden we vrij want het was weer een een of andere feestdag maar wij zijn vroeg opgestaan om naar een optreden van jordis orkest te gaan kijken. Eerst lekker een half uur door het park gelopen om er te komen. Eenmaal binnen in het gebouw zagen we heel veel mensen allemaal erg keurig gekleed. Wij waren gewoon op onze slippers, we hadden er niet bij stil gestaan dat we ons netjes moesten kleden voor een concert in een concert gebouw. Toen ze begonnen te spelen was ik echt verrast. Het was zo mooi en groots. Ik heb zitten genieten daar. Af en toe had ik wel wat moeite om te genieten van het concert. We zaten namelijk precies in het stuk waar alle kinderen gedumpt werden. De ouders gingen heel slim een paar rijen verderop zitten zodat zij wel van het concert konden gaan genieten. Na afloop zijn we met jordi en een groot deel van de band wat gaan eten in een wok restaurant.
Afgelopen weekend zijn we ontzettend lui geweest en hebben we bijna niks gedaan. Zondag zijn we op plaza de la virgen wat gaan drinken en eten en hebben we daar de hele dag mensen zitten kijken vanaf het terrasje en later de trap. In Valencia zijn zo veel verschillende soorten mensen dat ik er helemaal moe van was aan het eind van de dag. Op een gegeven moment zagen we een groep nonnen en een nog grotere groep toeristen daarachteraan een kerk inlopen. Wij besloten om ook met de tour mee te gaan en renden erachteraan de kerk in. Maar binnen zagen we iedereen in verschillende ruimtes ging bidden dus we zijn maar snel weer naar buiten gegaan voordat we aan een urenlange mis vast zaten. Eenmaal buiten zochten we weer een mooi plekje in de zon en gingen we verder met mensen kijken. Het is een heerlijk plein waar je de hele dag kan zitten. Het is er vrijwel autovrij en superveel ruimte en toch werd er elke keer precies voor onze neus een auto geparkeerd, en weg was ons uitzicht. Het maakte niet uit waar we gingen zitten, elke keer was er wel iets wat besloot voor ons stil te gaan staan en ons uitzicht blokkeerde. Maar het zonnetje en een ijsje maakt alles goed ;)
Dit was het dan weer. Hasta la pasta, tot de volgende blog!

• 23 Oktober 2011 - 18:46

Meta:

klinkt heerlijk allemaal :) Ik hoop dat ik je volgend weekend zie! Maar komt vast wel goed, toch? Kusjessss

• 24 Oktober 2011 - 10:36

Dewi:

Ja we gaan elkaar zeker zien volgend weekend! :D

• 07 November 2011 - 22:32

0ma & 0pa:

Heb het weer even over gelezen leuk!!
    Gisteren foto's van jullie gekregen van pap en Anita. Voor de vernieuwing in de gang.xx

• 20 December 2011 - 15:51

Meta:

Dewi!! Wanneer schrijf je weer eens op je blog ? :)
    Jammer dat ik je niet kan treffen in VLC maar ik wens je een hele fijne kerst en een super nieuwjaarsavond in Valencia! Groetjes

• 23 Januari 2012 - 13:27

Hoi Dewi,

Wat leuk dat je onze ambassadeur André Kuipers een vraag hebt gesteld over het ritme in de ruimte via de WNF-community op WaarBenJij.nu! We weten nog niet precies wanneer, maar zodra André er tijd voor vrij kan maken gaat hij vijf vragen beantwoorden. Als jij hierbij zit win je een ballonvaart! Via zijn reisdagboek en de wnf.waarbenjij.nu nieuwsbrief houden we je op de hoogte, maar het is dus nog heel even afwachten...

In de tussentijd kun jij ons een klein beetje helpen. We hebben namelijk een speciale WNF ruimte vormgeving gemaakt, waarmee jij kunt laten zien dat je achter het WNF staat. Deze mooie vormgeving kun je heel gemakkelijk instellen voor jouw reisdagboek via de vormgeving wijzigen pagina op waarbenjij.nu. Als zoveel mogelijk reizigers op waarbenjij.nu deze vormgeving instellen vragen we samen weer extra aandacht voor de natuur. Vraag me gerust om hulp als je er niet uitkomt (waarbenjij@wnf.nl).

Heel erg bedankt voor je support!

Groetjes,

Maja Nijessen