Eerste weekend in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dewi - WaarBenJij.nu Eerste weekend in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dewi - WaarBenJij.nu

Eerste weekend in Valencia

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

15 Augustus 2011 | Spanje, Valencia

Hallo allemaal,

hier een eerste blog vanuit Valencia. We zijn er nog maar een paar dagen maar we vinden het nu al geweldig. Ik zal bij het begin beginnen.
Vrijdag was het dan zover en ging ons avontuur echt beginnen. Na het afscheid met tranen en al zijn Karen en ik door de douane gegaan. Toen besefte we ons ineens dat we binnen een uur in het vliegtuig zouden zitten en het angstzweet liep alweer over onze ruggen. In het vliegtuig hebben we heel goed de veiligheidsinstucties doorgenomen en gekeken welke nooduitgang het dichtstbij was, maar daar kwamen we niet echt uit, we zaten precies in het midden. Na een hele lange vlucht van twee hele uren en een enge landing, zijn we aangekomen in Valencia. Met metro en bus hebben we de weg naar ons hostel gevonden. Het lag een beetje uit het centrum maar het was best ok. Na een korte siesta, want dat moet je hier doen in Spanje, zijn we het centrum in gegaan. We zijn gelijk opzoek gegaan naar eten en kwamen uit bij een hele spaanse burger king waar ik een hele spaanse burger king deal heb genomen. Toen zijn we stad gaan verkennen. Eerst gekeken waar het bedrijf zat waar we gaan werken. Dat zit dus echt midden in het centrum! We zijn verder door de stad gelopen en we kwamen alleen maar mooie pleintjes tegen met prachtige gebouwtjes. Het een nog mooier als het andere. In de avond hadden we gelijk afgesproken met de andere stagiairs waarmee we samen gaan werken. Het was erg gezellig maar we waren te moe om om 3 uur nog naar een club te gaan.
Zaterdag moesten we om 12 uur uitchecken. De koffers hadden we in het hostel gelaten en we zijn de stad in gegaan opzoek naar een ander hostel. Uiteindelijk een hele goedkope gevonden naast een mooi plein in het centrum. We waren gelijk terug gegaan naar het eerste hostel om de koffers op te halen. We hadden geen zin om te slepen, dus maar een taxi genomen. Het is niet echt een hostel, het is meer een heel slecht hotel. We hebben een fijn tweepersoonsbed met een kuil in het midden dus elke nacht worden we in elkaars armen weer wakker. We hebben onze eigen badkamer zonder putje in de vloer dus na elke douche beurt, omdat het douchegordijn te kort is, staat de kamer blanken moeten we dweilen. In de badkamer ben ik trouwens ook nooit alleen omdat mijn grote vriend de kakkerlak mij altijd gezelschap houdt. Deze dag hadden we ook weer heel veel mails gestuurd voor huizen en hebben we een huis bezocht maar dat was toch wel heel erg klein. We hebben nog geen nee gezegd maar we zoeken eerst even verder. In het hostel hadden we nog een film gekeken en toen lekker gaan slapen.
Zondag konden we lekker uitslapen en hebben we ontbeten bij de starbucks. Daarna zijn we op een heel gezellig pleintje op een terrasje gaan zitten met wifi en hebben we huizen gezocht en gemaild. We vonden het zo lekker daar dat we er heel lang zijn blijven zitten. Toen de laptops op waren zijn we weer terug naar het hostel gegaan om ze op te laden. Vervolgens hebben we ook weer heel lang op een groot plein gezeten om naar een fontein te kijken. Na anderhalf uur werd onze rust verstoord door een jongen die met ons een praatje wou maken. Hij vond dat het nog al lastig ging omdat hij geen engels sprak en wij dachten precies hetzelfde, maar dat was voor hem jammer genoeg nog geen reden om het gesprek af te kappen. Wij vonden het wel een hele goede reden om het gesprek af te kappen en na anderhalf uur op een houten bankje hadden we inmiddels ook een behoorlijke houten kont dus zijn we maar weer naar het hostel gegaan. Met de laptops naar de mc donalds gegaan om onze mail te checken op reacties en om weer mailtjes terug te sturen. Terug in het hostel ontdekte ik dat mijn portemonnee weg was. Alles overhoop gehaald, bij de mc donalds gevraagd of ze hem hadden gevonden maar helaas.. Snel mijn moeder opgebeld dat ze alles moest blokkeren. Het was al laat en we moesten eten dus hebben we een restaurantje opgezocht en heerlijk gegeten tot half een. Toen was het wel weer tijd om naar het hostel te gaan.
Vandaag ben ik weer naar de mac geweest om nog een keer te vragen maar ze hadden hem niet. Toen maar op een politie agent afgestapt om te vragen of mijn portemonnee misschien naar het politiebureau was gebracht. Maar met mijn gebrekkige Spaans en zijn gebrekkige Engels gaat dat natuurlijk niet echt goed. Hij bracht me naar het vvv om een kaart te halen en legde route naar het politiebureau helemaal aan me uit, om me er vervolgens heen te brengen. Bij het bureau moest ik een formulier invullen en toen had ik het ineens door. Ik was aangifte aan het doen! De politie was erg aardig en hielp me goed. De weg terug moest ik wel zelf vinden en dat ging natuurlijk ook zonder problemen. Bij de sub way hebben we ontbeten omdat er wifi was en gelijk weer afspraken gemaakt om huizen te bezichtigen. De rest van de dag hebben we weer lekker door de stad gelopen en onze ogen uitgekeken naar al het moois hier.
Zo dit was het eerste weekend. Pff ik heb nog heel wat verhalen te typen de komende tien maanden.

  • 15 Augustus 2011 - 21:14

    J.kuijkens:

    Hi Dewi . Genoten van je verhaal alleen niet zo leuk van je portemonnee, misschien heeft die jongen je wel gerold!
    Zie uit naar je volgende verhaal xxxxx

  • 16 Augustus 2011 - 08:01

    Alky:

    Goed verhaal. Ja, dat wordt nog wat de komende 10 maanden... Ik hoop dat je pasje snel komt.
    Die kakkerlak is misschien wel een goede plaatsvervanger voor Floortje. Toch een aanhankelijk huisdiertje.
    Vind maar snel een leuk huis zodat jullie kunnen wonen. Liefs, mama en dikke kussen.

  • 16 Augustus 2011 - 12:16

    Dewi:

    nee die jongen heeft mij niet gerold. Ik weet niet hoe het is gebeurd...

  • 16 Augustus 2011 - 20:09

    Meta:

    "Bij het bureau moest ik een formulier invullen en toen had ik het ineens door. Ik was aangifte aan het doen! " hahaha, hilarisch :) Heb ooit in dezelfde situatie gezeten, toen ik nog geen Spaans sprak en mijn vriendin die dacht dat ze dat wel deed, toen de hele tijd zei: tas stelen, tas stelen! (bolso robar, bolso robar!).. ik zie me een soortgelijke situatie voor me ;)
    Veel succes met het vinden van een appartementje! En hoop echt heel snel die kant op te gaan, je verhaal is aanstekelijk! Liefs, Meta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dewi

Actief sinds 27 Feb. 2009
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 318364

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 16 Juli 2012

Stage en studeren in Valencia

17 Maart 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: