Werken in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dewi - WaarBenJij.nu Werken in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dewi - WaarBenJij.nu

Werken in Valencia

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

02 September 2011 | Spanje, Valencia

Het is wel weer is tijd voor een berichtje vanuit Valencia. Zoals de meesten van jullie weten hebben we na lang zoeken een appartement gevonden op een hele mooie locatie in het centrum. We wonen vlak naast het plein plaza de la Virgen. Het is een heel gezellig plein met een grote kathedraal en een fontein. Elke avond zit het daar vol met mensen die nog wat aan het drinken zijn met ze allen. Het zit ook in het uitgaansgebied dus we kunnen na het uitgaan gelijk ons bedje inrollen. We hebben de eerste week met ze tweeen op een kamer geslapen en toen onze huisgenoot Oliver vertrok kregen we ieder onze eigen kamer. Eerst een grote schoonmaak gehouden in onze kamertjes, want het is behoorlijk vies hier in huis. We wonen samen met nog twee andere meiden. Eentje komt uit Barcelona en de andere uit Duitsland en die vertrek ook al snel :). Het huis ziet er gewoon wel mooi uit. Het is goed ingericht met alles wat we nodig hebben, het kan gewoon allemaal een beetje schoner. Maar daar gaan we aan werken ;).
Twee weken geleden zijn we begonnen met werken bij ons stagebedrijf travelmania. Het weekend daarvoor waren we met die hele groep interns naar een club geweest. Het was trouwens echt een hele mooie club. Maar goed het was dus wel grappig om iedereen te leren kennen tijdens het uitgaan en vervolgens zie je ze weer keurig op het kantoor aan het werk. Op het werk zitten we in twee projectgroepen. In het ene groepje maken we een weekendtrip voor Amsterdam. Dat is nog best lastig nu het echt serieus is. Het andere project groepje waar we in zitten gaat over affiliate marketing. We zijn nu met de research bezig over affiliate marketing. Wij moeten gaan uitzoeken hoe we dat in ons bedrijf kunnen toepassen. Het is een gezellige en relaxte werk omgeving waar ik me wel thuis voel.
Afgelopen week zijn we met het bedrijf naar het la tomatina festival gegaan. Het is in een klein dorpje waar een keer per jaar dit tomaten-gooi-festival wordt gehouden. We moesten onze lelijkste kleding aantrekken die je weg wou gooien en een duikbril mee tegen de tomaten regen. Wij kwamen een beetje laat aan daar en met zo’n grote groep ben je altijd heel lang op elkaar aan het wachten dus toen we aankwamen konden we er niet echt meer inkomen. Alle straten waren vol met mensen. We zagen wel vrachtwagen langs rijden door de straten maar die waren al leeg. Dus we hebben het niet helemaal meegemaakt alleen een beetje de sfeer geproeft en welgeteld 3 tomaten op me gehad, oh en bier. Want ja je moet toch met iets gooien als er geen tomaten zijn. Om 1 uur smiddags was het afgelopen en ging iedereen weer huiswaards. Maar wij moesten op onze bus wachten en die zou pas om half vier vertrekken. Dus daar zaten we dan in de hete zon te wachten. Ik met stukjes tomaat die langzaam zongedroogde tomaatjes werden en kleding dat doorweekt was van het bier dat langzaam aan het opdrogen was. Die geur was niet echt heel erg prettig kan ik jullie vertellen.. En ik had geen zonnebrand bij me dus begon ik ook steeds meer uit te zien als een tomaat. Die uren gingen heel langzaam voorbij. Dit is een video verslag van rtltravel over la tomatina http://rtl.nl/components/reizen/rtltravel/miMedia/2006/week47/zo_1_spanje.avi_plain.xml

We gaan veel uit hier, gewoon omdat het kan. Pre-party, party, after party. Heerlijk zwaar leven hier. De meiden zien er hier wel iets anders uit tijdens het uitgaan dan in Nederland. Hier doffen ze zich echt op. Hoge hakken, jurkjes, make-up. Wij zijn gewend om in spijkerbroek en sneakers uit te gaan maar ja dat kan hier dus niet. Dus Karen en ik deden elke avond met ontzettend veel tegenzin weer onze hakken en een jurkje aan en dan weer strompelend over straat, proberen te lopen alsof we elke dag op hakken lopen. Tijdens het dansen moesten om de 5 minuten steeds gaan zitten omdat we het gewoon niet gewend zijn. Vaak eindigen we dan ook op blote voeten. We hebben uiteindelijk toch maar platte schoentjes gekocht want dit was geen doen.
De siestas zitten ook al helemaal in ons systeem. Na het werk lekker ff een uurtje of heel veel uurtjes pitten en dan zijn we weer fit voor de avond.
Het is vandaag trouwens slecht weer! We hebben in de regen gelopen en ik had het zelfs koud. Het is opzich wel lekker verfrissend maar niet de bedoeling!! 1 dag en dan is het toch echt wel weer tijd voor de zon.
Oh ja vandaag zijn we naar de talenschool geweest en we kunnen maandag beginnen met onze eerste les :).
Fotos moet ik nog steeds maken maar ik beloof jullie dat ze echt gaan komen. Hier zijn er alvast een paar. maar nog heel even geduld.
Liefs!!!

• 03 September 2011 - 10:56

Meta:

Hey Dewi, klinkt heerlijk het leven daar :) Veel plezier vandaag in Quatretonda!! Hoop jullie snel weer te zien, groetjes

• 04 September 2011 - 10:10

Judith TV:

Hey Dewi, ziet er niet verkeerd uit allemaal. Leuk uitzicht vanaf t balkon, vlak bij een gezellig plein, stappen zo vaak je maar kan, siesta en dan af en toe ook nog wat aan stage doen. Veel plezier nog en succes met de taal cursus! xx

• 05 September 2011 - 16:28

Opa:

wat een goed verslag , Dewi,
    Ook nu dat tomatenfestival gezien. Wat een troep. maken ze er van!! Je stijl van schrijven vind ik ook leuk en aangenaam te lezen. Ja, hoge hakken is niets voor jullie, doe je gympies maar weer aan !!.
    Papa is zaterdag jarig. Als het goed weer is gaan we mee naar de boot.
    groetjes van Oma en mij.

• 06 Februari 2012 - 09:14

Erik:

Ey mag ik vragen hoe je je appartement gevonden hebt ? want klasgenoot en ik vertrekken zaterdag ook naar valencia , hebben tijdelijk wel een verblijfplaats maar zoeken naar een verblijfplaats voor een lange termijn

• 07 Februari 2012 - 21:39

Erik:

Bedankt voor je moeite, ik ga er morgen ff rustig achterna :P en jij nog veel plezier in Valencia en wie weet komen we elkaar nog wel tegen

groetjes,