nog steeds genieten - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dewi - WaarBenJij.nu nog steeds genieten - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Dewi - WaarBenJij.nu

nog steeds genieten

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

24 September 2011 | Spanje, Valencia

Hola,
Naar het werk gaan hier wordt al routine. Onze dagen zien er vrijwel hetzelfde uit. Naar het werk gaan, na het werk naar het strand of thuis een siesta houden, avond eten rond 21/22 uur en dan wat drinken met de groep op plaza de la virgen of bij iemand thuis en soms gaan we daarna uit. Maar niet te lang want de volgende dag moeten we gewoon weer werken en begint het hele ritueel weer van voren af aan.

Een paar weken geleden hebben we jordi opgezocht in zijn dorp. Het is 50 minuten met de trein. Hij kwam ons ophalen van het station en we zijn met de auto verder naar zijn dorp gereden. Het was lekker om even wat anders dan Valencia te zien. Hier zien we alleen de stad en het strand. Ik had zin om ook is te zien wat er buiten Valencia is. Bij Jordi in het dorp was een feest. Eerst was er een soort carnavals parade. Het begon met de kleine schattige kindjes en langzamerhand werden ze ouder tot onze leeftijd ongeveer en meer en meer dronken. Na de parade hebben we nog wat gedronken met de band waar jordi ook in speeld. Daarna thuis even wat warmers aangedaan want het werd behoorlijk koud daar en toen zijn we de deur weer uit gegaan om wat te eten. We aten uiteindelijk om half een s’ nachts. Om 1 uur begon een band hele slechte muziek te spelen waar we niet op konden dansen. Alle dronken mensen om ons heen vonden het prima muziek om op te dansen en begrepen niet waarom wij stil stonden. Jordi kent iedereen in het dorp dus iedereen wou weten wie wij waren. In Spanje stel je jezelf voor met 2 kussen dus aan het eind van de avond waren onze wangen stijf en pakkerig van al het zweet en speeksel.
De volgende dag hebben we om 3 uur ontbeten/ gelunched met een heeeeeeerlijke paella van Jordi’s moeder! Het was zo lekker dat ik me misselijk heb gegeten. Jordi had ons meegenomen naar een kasteel ruine in Xativa. Was erg mooi om te zien. Vanaf daar hadden we ook een prachtig uitzicht over de stad en het landschap. Daarna weer bij het station afgezet om de trein naar Valencia te nemen. Op het bord stond dat er drie treinen binnen 1 minuut zouden aankomen. Na lang wachten kwam er een trein binnen. Dus ik vroeg aan die vrouw; gaat deze trein naar Valencia? Toen zei ze: ‘Ja, maar jullie niet!’ En toen gingen de deuren dichten en reed de trein weg. We hebben daar 40 minuten staan wachten tot onze trein kwam!!
Een paar dagen later kwam Jordi ons opzoeken in Valencia. We hebben eerst heerlijk gelunched bij een bar bij ons om de hoek .We lopen daar elke dag langs en het zit daar altijd vol met Spaanse mensen dus het werd tijd om het zelf uit te proberen. We hadden hamburgers genomen en ze waren echt heerlijk. Daar gaan we dus vaker eten. Jordi heeft ons rondgeleid door de binnenstad en daarna zijn we met de auto naar la cuidad de las artes y las ciencias gegaan. We hadden het alleen nog maar in het donker gezien maar overdag zie ja pas hoe groot het allemaal is. Het was echt prachtig. Daarna zijn we door het park gelopen. Met de auto zijn we naar het strand gegaan en daarna weer naar huis. In de avond natuurlijk weer uitgegaan in een club waar het veels te heet was maar het was wel gezellig.

Van de week hebben we met Jordi en Silvia de universiteit bezocht. Ze hadden ons met de auto van het werk opgehaald en toen zijn we naar de universiteit gereden. Het is echt super groot. Overal zijn barretjes en cafeetjes. De bibliotheek is ook niet normaal groot. We hebben gelunched op de uni. We zaten weer bomvol. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn om daar te studeren.

We zijn trouwens een paar keer bijna aangevallen door een kakkerlak. We hebben ze nog niet in ons huis gevonden maar er zijn er wel veel buiten als het donker is en bij ons in de hal. We weten nu dat we achter ze langs moeten lopen want anders zien ze ons en dan rennen ze achter ons aan. Dat is al meerdere keren bij Karen gebeurd dus daar hebben we wel van geleerd. Afgelopen dagen zat er een kakkerlak bij ons op de trap dus hebben we ons over onze liftangst heengezet en elke dag de lift genomen naar de eerste verdieping waar we wonen. Gelukkig is hij laatst doodgemaakt dus kunnen we gewoon weer met de trap ;)

Deze week zijn de oude interns voor het laatst op het kantoor geweest. We hebben met ze allen wat gegeten en gedronken. Volgende week komen er nieuwe interns en dan worden wij de oude groep :P. Ik vind het wel jammer dat er zoveel mensen weg gaan nu je ze beter leert kennen. Maar ja, dat hoort er allemaal bij. Nieuwe mensen ontmoeten en ook weer afscheid van ze nemen..

Het is aan het afkoelen hier. In de ochtend kan het behoorlijk koud worden dus nog lastiger om op te staan. Overdag in de zon is het wel warm maar in de schaduw merk je dat het koeler word. Maar het is nog steeds heerlijk hoor. Ik ben benieuwd hoe de winter hier zal zijn hier.
Zo dit was weer in het kort wat wij de afgelopen weken hebben gedaan. Ik hoop dat jullie genoten hebben en tot de volgende blog!

• 24 September 2011 - 17:56

Janine:

hoi lieve dewi

wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!!
    wij zijn alweer 3 weken weg uit spanje en hebben het erg warm gehad, ik moest wel veel aan je denken als ik lekker in ons zwembad lag. Wat een vervelend mens dat je niet in de trein mocht.
    veel liefs van ons allemaal

• 25 September 2011 - 08:51

Alky:

Deetje, ik heb weer genoten van je verhaal. Heel leuk. Heel knap ook dat je het gedrag van de kakkerlak bestudeerd hebt haha. Ga ik ook doen met de spinnen hier die nu oprukken. Ik zag dat het bij jullie nog steeds achter in de twintig graden is en 's nachts 16 (hebben wij hier meestal overdag!!). Gisternacht op sommige plaatsen weer dichte mist bij de weilanden Vandaag is het mooi dus daar ga ik wel even van genieten.
    dikke kus!

• 29 September 2011 - 18:06

Oma Kuijkens:

Weer genoten van je block, zo beleven wij het een beetje mee!
    Wat de kakkerlakken betreft Jelle in Australie ging ze te lijf met een insectenspuit als ze door de kamer wandelden. Of zijn ze in Spanje groter??